سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید و فروش انواع نهال | نهال میوه و گردو

نظر

نکات کاشت و نگهداری از درخت بادام

طبیعتا اولین مرحله برای کاشت درخت بادام خرید نهال آن است. نهال بادام انواع مختلفی دارد که میبایست هنگام خرید به این نکات توجه کرد. پس در ادامه با انواع نهال های بادام و با نکات مهم کشت و نگهداری از این درخت آشنا خواهیم شد.

خرید نهال بادام

در کل سه نوع درخت بادام داریم: 1.درخت بادام شیرین 2.درخت بادام تلخ 3.نوعی درخت بادام که شکوفه های زیبایی دارد ولی باردهی ندارد. 
که هرکدام از آنها نیز انواع و اقسام و نژادهای مختلفی دارند با تفاوت هایی در کیفیت میوه و زمان گلدهی و خودبارور بودن یا نبودن آنها و همچنین مقاومت در برابر بیماری ها. بنابرابن در هنگام خرید نهال بادام حتما باید به نوع و نژاد آن توجه کرد.

کاشت درخت بادام

بعد از خرید نهال با توجه به نکات فوق,  نوبت به کاشت آن میرسد. درخت بادام بومی کشورهای خاور میانه و به خصوص کشورهای غیرسرد جنوب آسیا میباشد. بنابراین محل کاشت ما باید آفتابگیر بوده و نوردهی مناسبی داشته باشد. همچنین بهترین زمان کاشت برای این نهال آذر و دی میباشد.
هنگام کاشت بهتر است خاک محل موردنظر شخم زده و ماسه پاشی شود تا زهکشی به بهترین شکل صورت گیرد. سپس حفره ای ایجاد میکنیم که از ریشه درختمان بزرگتر باشد. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشیم که برخی نهال ها به تنهایی میوه نمیدهند و بایست چند نهال در کنار هم باشند. نهال ها باید در فاصله ی 6 تا 9 متری از هم کاشته شوند.

نگهداری از درخت بادام

برای داشتن بهترین محصول باید به بهترین شکل نیز از نهال ها مراقبت نمود. در سال اول کاشت نهال بادام به آب بیشتری نیاز دارد و هفته ای یکبار باید نهال ها غرق در آب شوند. از دیگر راههای مراقبت میتوان به استفاده از تقویت کننده ها, چک کردن مداوم آفت ها اعم از عفونت های قارچی (در این حالت برگ درخت به رنگ قهوه ای تغییر پیدا میکند که دز صورت مشاهده باید برگ های قهوه ای کنده و سوزانده شوتد), استفاده از صابون های حشره کش و هرس کردن بصورت تخصصی اشاره نمود.